Adresimiz
fizyot07@gmail.com
Çalışma Saatlerimiz
Manavgat kupa terapi

Kupa Terapisi Nasıl Yapılır?

Kupa Terapisi Nedir?

Kupa terapisi, kan dolaşımının artması ve iyileşme süreçlerinin hızlanması için bölgesel vakum oluşturarak yapılan tedavi yöntemidir. Kupa terapi hacamat ile benzerlik gösterse de farklı yöntemlerdir. Kupa terapisinde kesme ve kan çekme işlemi yoktur. Sağlık Bakanlığı Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları olarak tıbbi literatürde bulunur.

Kupa uygulaması sırasında negatif basınç kılcal damarlardaki por aralığını genişletir ve damar geçirgenliğini maksimum seviyeye çıkartır. Bu sayede vücuttaki toksinler dışarı atılarak kişilerde vücut yenilenmesi sağlanır. Kupa terapisi uygulamaları ise birçok farklı durumda gerçekleşir.

Kupa Terapisi Hangi Durumlarda Uygulanır?

• Kas iskelet sistemindeki ağrılarda
  • Bel ve boyun fıtığı sorunlarında
  • Organik olmayan migren ve gerilim gibi şiddetli baş ağrılarında
  • Sindirim sistemi sorunlarında
  • Uyku düzensizliği durumlarında
  • Sedef hastalığı
  • Hipertansiyon

Kupa Terapisi Nasıl Yapılır?

Kupa terapiye başlamadan önce bir değerlendirme yapılır. Değerlendirme sonrasında kupa yapılacak bölgeler belirlenir. Kupalar bölgeye vakumlanarak çekme işlemine başlanır. Bu işlem hastanın durumuna göre bir süre devam ettikten sonra kupalar çıkartılır. Hastanın durumuna göre kupalar deri üzerinde kaydırılabilir.

Herhangi bir rahatsızlığı olmayan ve sadece koruyucu sağlık önlemi olarak da kupa terapisi yaptırılabilir. Kişiler bu sayede vücut yapılarını korur ve vücutlarındaki zararlı tüm etkilerden kurtulur. Ancak burada önemli olan nokta ise kupa terapi merkezi doğru bir şekilde seçilmelidir. Uzmanlar ve kaliteli aletler ile yapılacak olan kupa terapisi sizleri daha çok rahatlatacak ve istenen sonuçları alınmasını sağlayacaktır.